Harmadszor, Krisztus feltámadása is lényeges eleme az evangéliumnak. A feltámadás Isten erejének a bizonyítéka. Csak az élet teremtője képes visszahozni a halálból, képes ezt az utálatosságot, ami maga a halál, visszafordítani, és képes a halál fullánkját eltávolítani és a sír erejét legyőzni (1Korinthus 15:54-55). Ráadásul, a többi vallástól eltérően a keresztyénségnek olyan alapítója van, aki felülkerekedett a halálon, és követőinek is ezt ígéri. Minden más vallást olyan ember és próféta alapított, akik a sírban végezték. Végül, Krisztus ingyen ajándékként adja az üdvösséget (Róma 5:15, 6:23), amit csak hit által lehet elfogadni, függetlenül a cselekedeteinktől vagy érdemeinktől (Efézus 2:8-9). Ahogy Pál apostol mondta, az evangélium Isten ereje "minden hívőnek üdvösségére, elsőként zsidónak, de görögnek is" (Róma 1:16). Ugyanez az ihletett szerző mondta: "Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz" (Róma 10:9).
Apollós, aki nem ismerte Jézust, buzgóbb hívő volt, mint sok keresztény akik állítólag az Ő juhai és hallják az Ő hangját, ismerik és követik Őt... Nem csupán a Ján 3:16 az evangélium (bár örülök neki, hogy ezt is hirdeted), de tovább kéne már ezen lépni: "Tudom pedig, hogy mikor hozzátok megyek, a Krisztus evangyélioma áldásának teljességével megyek. " (Róm 15:29) És végül itt egy teszt a "vallásos hitető duma" és Isten királysága evangéliumának a megkülönböztetéséhez: "Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan[!!! ], akik meghamisítják az Isten ígéjét; hanem tisztán, sőt szinte Istenből szólunk az Isten előtt a Krisztusban. " (2 Kor 2:17) "az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcseségnek hitető beszédiben állott, hanem Szellemnek és erőnek megmutatásában: Hogy a ti hitetek ne emberek bölcseségén, hanem Istennek erején nyugodjék. " (1 Kor 2:4-5) Üdv.
Az első kifejezés, miszerint "meghalt a mi bűneinkért", nagyon fontos. Ahogy a Róma 3:23 is mondja: "mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének. " Mindenkinek, aki az Isten trónjához járul üdvösségért, el kell ismernie a bűn valóságát. Ahhoz, hogy a megbocsátás megvalósulhasson, a bűnösnek el kell ismernie a vétkéből fakadó reménytelen állapotát Isten előtt, és meg kell értenie, hogy "a bűn zsoldja a halál" (Róma 6:23). E nélkül az alapigazság nélkül egy evangélium üzenet sem teljes. Másodszor, Krisztus személye és munkája elengedhetetlen elemei az evangéliumnak. Jézus egyszerre Isten (Kolossé 2:9) és ember (János 1:14). Jézus egy bűntelen életet élt, amire mi sosem lennénk képesek (1Péter 2:22), és Ő az egyetlen, aki meghalhat egy bűnös helyett. A végtelen Isten ellen elkövetett bűn végtelen áldozatot követel. Ezért minden ember, aki véges, vagy végtelen ideig kell fizetnie a büntetést, vagy a végtelen Krisztusnak kell megfizetnie érte. Jézus azért halt meg a kereszten, hogy megfizesse a tartozásunkat Istennek a bűneinkért, és azok, akiknek a Jézus áldozata fedezi a tartozását, a király gyermekeiként örökölni fogják Isten országát (János 1:12).
Az ~ ok nem tagadják azt a valóságot, ami szinte magától érthető; tudniillik azt, hogy a tömeg, vagy egy embertömeg nem tud egységes lenni Jézus közelében sem (Jn 7, 12. 43). A történetek alapján sok olyan negatív vonást lehet kikövetkeztetni a tömegről, ami egyáltalán nem válik dicséretére. Az ~ a férfiakat a görög szövegben "mágoj"-nak nevezi, ami mágusokat jelent. Ez a kifejezés jelzi, hogy többen voltak, ám számukra nem lehet következtetni. Érdekes, hogy egyes ős keresztény katakombarajzokon négy, máskor pedig két mágust ábrázoltak. A IV. 1/ ~ ok (= örömhír, jó hír), melyek az emberiség végleges " törvény éről" a megtestesült Szeretet ről, Jézusról szólnak. Az ~ okban két megjegyzést olvashatunk Júdás tettére vonatkozóan. Egyik az ördög említése: 'Az ördög Júdás szívébe sugallta, hogy árulja el őt' (János 13, 2). De ez csak elmélyíti a misztérium ot. Az ördög vagy Sátán az, aki ellenáll, kritizál, aki rágalmaz. Az ~ mindenekelőtt az az örömhír, hogy A bűn nem lesz örökké sem a mi földünkön, sem a világmindenségben... Az ~ ok a kereszt en függő Krisztus nak hét szavát jegyezték föl.
Viszont János evangéliumot írták utoljára, amelyben nagy különbség figyelhető meg a fent említett evangéliumokkal szemben. A jobb megértés érdekében a forrás Q " németből származik " quelle " Mit jelent " forrás ", Amelyet az 1900-as években fogalmaztak meg, az evangélium modern iskolájának egyik jelenlegi alapjaiból származik. Továbbá a "Q forrás "Írhatta volna arámul, és később lefordíthatná görögül, de mint korábban mondtuk, nincs világos elképzelés arról a nyelvről, amelyen a könyvek íródtak. Apokrif evangéliumok és kanonikus evangéliumok Az apokrif evangéliumok A kereszténység első évszázadaiban íródtak, Jézus életéhez és tanításához kapcsolódnak, de nem vették fel, hogy az Újszövetség kánonjának vagy könyveinek részei legyenek. Azonban, a kánoni evangéliumok Ők Mateos, Marcos, Juan és Lucas evangéliumai, amelyeket a keresztény közösségek elfogadnak annak érdekében, hogy részesei lehessenek az Újszövetség kánonjának vagy könyveinek.
Források [ szerkesztés] Magyar katolikus lexikon XIII. (Szentl–Titán). Főszerk. Diós István; szerk. Viczián János. Budapest: Szent István Társulat. 2008.
': görög szidérosz 'vas' | kütosz 'üreg, cella, sejt' klárit ásványtan a fa- és kéregrészekből keletkezett elegyrész kőszénben angol clarit 'ua. ': latin clarus 'tiszta, világos' (mert ezek a részek gyakran jól felismerhetők) | -it (ásványra utaló toldalék) narodnyik főnév történelem értelmiségi mozgalom Oroszországban a 19. század második felében, amely a parasztság felszabadításáért küzdött, és benne a forradalom vezető erejét látta e mozgalom híve, népbarát melléknév e mozgalommal kapcsolatos orosz. 'ua. ': narod 'nép, nemzet' ← narodjitj 'megszül' | -nik (valamihez tartozásra utaló toldalék)