Így viszont ő verte bele az utolsó szöget a koporsóba. Méghozzá szó szerint. Patrizia szerepében Lady Gaga bizonyítja, hogy a Csillag születik ért kapott Oscar-díj nem csak múló fellángolás. Az olasz felmenőkkel bíró színésznő rendkívül otthonosan mozog a temperamentumos Patrizia szerepében, aki nagyravágyásában kiveti a hálóját egy megszeppent és visszahúzódó fiatalemberre. A férfi neve önmagáért beszél. Gucci. Az utolsó párbaj didaktikus tanmesébe fojt egy középkori botrányt Két francia nemes úr esett egymásnak a bosszú és a becsület nevében királyi külsőségek közepette az 1300-as évek végén, miközben lángokban állt az ország. Küzdelmük épp a lényeget takarta ki: egy nő becsületén esett foltot, melyet maguk alá temettek az izzadt és véres férfitestek. Eric Jager mélyre ásott az utolsó istenítélet történetében, hogy tengernyi megaláztatásra, meg nem értettségre és közönyre bukkanjon. Jager történelmi könyvéből Ridley Scott rendező készített nagyszabású mozifilmet. Tovább olvasok A lány behálózza a fiút, és közben bele is szeret.
Kis idő elteltével meghalt Aldo testvére, Rodolfo, akinek tulajdoni része egyetlen gyerekére és örökösére, Maurizio Guccira szállt. Így Aldo Gucci egyeduralkodása veszélybe került, mivel Rodolfóval ellentétben a fia már nagyon is szeretett volna beleszólni az üzletbe. Amíg Aldo a börtönben ült, Maurizio került a márka élére, aki Paolo Guccival kezdett egyezkedni. Megbeszélték, hogy Maurizio Gucci kivásárolja nagybátyját az üzletből húszmillió dollár értékben, amivel ő tovább tudja építeni saját márkáját, mivel az egyre sikeresebb lett. Végül miután közösen kirakták Aldo Guccit a vezetőségből, Paolo Gucci meggondolta magát, és ismét a hatóságokhoz fordult, ezúttal az unokaöccsét perelte be szintén adócsalásért. Elérte, hogy a rokon Svájcba meneküljön, így kerülve el a börtönt. Ebben az időben a Gucci-ház a tőzsdén kötött ki, ahol az Investment Corporationnak Maurizio eladta a részvények ötven százalékát, hogy megmentse a csőd szélén táncoló céget. Ezzel azonban a Gucci kikerült a Gucci család kezéből.
A Gucci-ház adaptációja két és fél órás játékidejével is csupán a felszínt kapargatja. Ezúttal film és könyv jól kiegészíti egymást: Sara Gay Forden írása alaposan és a részletekbe veszve göngyölíti föl a kezdetektől a Gucci család felemelkedését, tündöklését és bukását. A nem mindennapi sztorit pazar keretbe foglalja a gyilkossági ügy. Forden nemcsak a vállalati és családi konfliktusokba avat be minket, de azt is megtudhatjuk, hogy mik voltak a Gucci-ház kapaszkodói, amelyeken a családnak sikerült lendületet vennie a feljebbjutáshoz. Törvényesek és törvénytelenek egyaránt. Ezek között vannak érdekesebbek, mint például a Gucci-védjeggyé vált foltos disznóbőr vagy a Flora-sál sztorija, amelyet Grace Kelly inspirált, és kevésbé azok, mint a bambusz sokrétű felhasználása. A divattörténet és a tényirodalom szerelmeseinek A Gucci-ház kötelező olvasmány. A filmrajongóknak pedig, elsősorban Lady Gaga alakítása miatt, Scott korrekt, de nem igazán kiemelkedő iparosmunkája. De ha esetleg túl üresnek találod a mozgóképes Gucci-házat, még mindig megtöltheted a könyv tényei alapján a valósággal.
Szüleinek viharos történetét édesapjához fűződő személyes viszonyának elbeszélésével szövi át: attól kezdve, hogyan töltötte életének első évtizedét legnagyobb részt rejtőzködve, elszigetelten a világtól, majd hogyan vált a Gucci szóvivőjévé és apjának, Aldónak legfiatalabb tanítványává, egészen addig a pillanatig, amikor a hírhedt puccs után Aldo kitagadja mindhárom fiát, és egyetlen, egyetemes örökösévé a valaha bűnös kis titokként kezelt Patriciát teszi meg. Az Olaszországon, Anglián és Amerikán átívelő történet szerelemről és veszteségről, árulásról és hűségről szól, amely a Gucci családi vállalkozásként megélt hatvan évének legviharosabb időszakában játszódik.
2021 márciusában kezdték el forgatni Lady Gaga és Adam Driver főszereplésével a Maurizio Gucci meggyilkolásáról szóló filmet, akit felesége öletett meg egy bérgyilkossal. A Gucci családot három generáción át folyamatos viszályok, pereskedések és megcsalások jellemezték, ezek együtt a csőd szélére sodorták a divatházat, a família pedig elveszítette a tulajdonjogát a Gucci cégben. A Guccinak, mint márkának, ma már nem sok köze van a Gucci családhoz, amelynek első három generációja Guccio Guccival indult, aki kereken száz éve hozta létre a vállalkozását. A kiváló üzleti érzékkel rendelkező Gucci pár évnyi pincérkedés után Firenzében nyitotta meg a saját nevével fémjelzett üzletet, ahol jó minőségű bőrből készült nyergeket, később kiegészítőket kezdett árulni. Egyre népszerűbb lett a bolt, így Olaszország több pontján is újakat nyitott, a családi vállalkozásba pedig a gyerekei is besegíttettek. Guccio Gucci eredetileg ragaszkodott hozzá, hogy az üzlet kis családi vállalkozás maradjon, de 1951-ben fiai közül Aldo, Rodolfo és Vasco Gucci úgy döntöttek, itt az ideje, hogy nemzetközi vizekre evezzenek, úgyhogy megnyitották első boltjukat New Yorkban.
Maurizio Gucci Született 1948. szeptember 26. Firenze Elhunyt 1995. március 27. (46 évesen) Milánó Állampolgársága olasz Házastársa Patrizia Reggiani (–1995) [1] Élettárs Paola Franchi (1990–1995) Szülei Rodolfo Gucci, Sandra Ravel Foglalkozása vállalkozó Halál oka emberölés Maurizio Gucci ( Firenze, 1948. szeptember 26. – Milánó, 1995. március 27. ) olasz üzletember, a Gucci divatház egykori vezetője. Rodolfo Gucci színész fia és a cégalapító Guccio Gucci unokája. 1995. március 27-én meggyilkolták. A fegyverrel elkövetett gyilkosságot volt felesége, Patrizia Reggiani rendelte el. Korai élet és karrier [ szerkesztés] Maurizio Gucci 1948. szeptember 26-án született Firenzében, Rodolfo Gucci és Sandra Ravel színészek egyetlen gyermekeként. 1972-ben Gucci New Yorkba költözött, hogy a Guccinál dolgozzon nagybátyjával, Aldo Guccival. Az 1980-as évek elején egy luxuslakásban élt az Olympic Towerben, amelyet édesapja ajándékozott neki. 1982-ben visszaköltözött Milánóba, 1983-ban pedig jogi háborút indított Aldo ellen a Gucci feletti hatalmáért, miután apja halála után a Gucci többségi részvényese lett.
Miközben Ridley Scott rendkívül változatos filmes repertoárja olyan klasszikusokkal büszkélkedhet, mint az Alien, a Blade Runner, vagy a Gladiátor, a Gucci-ház sajnos egy középszerű szappanopera szintjét sem éri el. Az alapvető probléma talán az, hogy a viszonylag jól ismert történetet semmilyen olyan extravagáns megoldással sem bolondította meg, mint például Az utolsó párbaj esetében, amelyben többféle szemszögből mesélt el egy hasonlóan izgalmas és botrányos középkori történetet. Ebben a filmben viszont semmilyen különösen kreatív megoldást sem használt a rendező egy olyan sztorihoz, amelynek minden aspektusát már ezerszer láthattuk olyan avitt szappanoperákban, mint Dallas, vagy a Dynasty. Csak a pénzre hajtott A film főszereplője Patrizia Reggiani (Lady Gaga) egy rendkívül energikus és csinos, fiatal olasz lány, akinek apja egy teherautó fuvarozó birodalom vezetője. Patrizia a hetvenes évek elején egy bulin megismerkedik Maurizio Guccival (Adam Driver) a már akkor is rangos divatház ügyvédnek tanuló sarjával.
Közhely, de igaz, hogy a világhírű luxus divatmárkát alapító Gucci-család története egyenesen mozivászonra kívánkozik. Az élet valós, megtörtént eseményei önmagukban szolgáltatnak elegendő ármánykodást, csalást, merényletet, dicsőséget és bukást – rejtély, hogy ilyen erős alapanyag mellett Ridley Scott filmje miért lett drága, de üres díszlet csupán. Egy A Gucci-ház hoz hasonló életrajzi film feladata az volna, hogy ismert neveket hozzon közelebb a nézőhöz, s alakítson ki velük új, intimebb kötődést, de legalábbis a valóságban is megtörtént események hitelével fokozza tovább és tegye átélhetővé a történetben rejlő izgalmat. Izgalom pedig lenne bőven, ráadásul egy, az egész glóbuszon csaknem mindenki számára ismerősen csengő névvel van dolgunk, amellyel kapcsolatban a legtöbben – függetlenül attól, hogy érdeklődünk-e a divatvilág és a luxusmárkák iránt, vagy sem – rendelkezünk valamilyen asszociációval. Ezeket az asszociációkat érdemes lett volna elővenni, megforgatni és újakat ajánlani a helyükbe.
Más Patricia Gucci, a világszerte ismert dinasztia tagja, Aldo Gucci legkisebb, titokban született gyermeke saját szemén és szívén keresztül mutatja meg nekünk a divat világában meghatározó család és a márka történetét. Az olvasmányos családregény oldalain titkok tárulnak fel, megismerhetjük a szerző szüleinek hosszú évtizedeken át titokban tartott romantikus szerelmi történetét és betekintést kaphatunk egy rendkívüli család rendkívüli életébe Patricia megejtő őszintesége által. Nem csupán egy luxusmárka születését és fejlődését követhetjük nyomon, de a család tagjai közt kialakuló dinamikát, érzelmi- és személyiségfejlődést is. Egy korán felnőtté váló kislány szűrőjén keresztül átélhetjük a családi konfliktusokat, válságokat, üzleti sikereket és a felső tízezer kiváltságos tagjainak tündöklését és bukását. Egyúttal tiszta vizet önt a pohárba a nagy médiavisszhangot okozó pert, a márkát naggyá tevő Aldo Guccit ért vádakat illetően. Aldo Gucci Patriciával, a szerelemgyerekkel Patricia Gucci érzékenységével tökéletesen megtalálja a mértéket és az egyensúlyt, amitől a könyv nem sikersztori és nem bulvár, hanem egy szívhez szóló, sokszor megrendítő, sokszor elgondolkodtató olvasmány.